چرخه سلولی
نويسنده : artin تاريخ انتشار:یک شنبه 4 اسفند 1392برچسب:چرخه سلولی,cyclins, CDK فاز M, فاز S, تکثیر DNA,

چرخه سلولی

در طول توسعه از ساقه به طور کامل تمایز، سلولهای بدن به طور متناوب تقسیم (میتوز) و "ظاهر" را به استراحت شود (اینترفاز). این دنباله ای از فعالیت های به نمایش گذاشته شده توسط سلول چرخه سلولی نامیده می شود.

اینترفاز، که به نظر می رسد چشم به یک مرحله استراحت بین تقسیمات سلولی، است که در واقع یک دوره از فعالیت های متنوع است. این فعالیت ها اینترفاز در ساخت میتوز بعدی ممکن است ضروری می باشد.

اینترفاز: اینترفاز به طور کلی حداقل 12 تا 24 ساعت در بافت پستانداران طول می کشد. در طول این دوره، سلول به طور مداوم سنتز RNA، تولید پروتئین و رشد در اندازه. با مطالعه حوادث مولکولی در سلول، دانشمندان تعیین کرده اند که اینترفاز را می توان به 4 مرحله تقسیم: فاصله 0 (G0)، شکاف 1 (G1)، S (سنتز) فاز، شکاف 2 (G2).

فاصله 0 (G0): زمانی که یک سلول خواهد چرخه ترک و ترک تقسیم شده است. این ممکن است به یک دوره موقت استراحت یا بیشتر دائمی است. مثال دوم یک سلول است که مراحل نهایی توسعه رسیده و دیگر تقسیم خواهد شد (به عنوان مثال نورون) است.

شکاف 1 (G1): سلول های در اندازه افزایش در شکاف 1، تولید RNA و پروتئین سنتز. ساز و مهم کنترل چرخه سلولی فعال شده در این دوره (G1 بازرسی) تضمین می کند که همه چیز آماده برای سنتز DNA است. (با کلیک بر روی انیمیشن های بازرسی، بالا.)

فاز S: برای تولید دو سلول دختر مشابه، دستورالعمل DNA کامل در سلول باید تکرار شود. تکثیر DNA در این S (سنتز) فاز رخ می دهد.

شکاف 2 (G2): در فاصله بین سنتز DNA و تقسیم غیرمستقیم هسته سلول، سلول به رشد و تولید پروتئین های جدید ادامه خواهد داد. در پایان این فاصله یکی دیگر از پاسگاه های کنترل (G2 بازرسی) برای تعیین اینکه آیا سلول هم اکنون می توانید اقدام به وارد کنید M (میتوز) و تقسیم است.

تقسیم غیرمستقیم هسته سلول و یا M مرحله: رشد سلول و پروتئین توقف تولید در این مرحله در چرخه سلولی. تمام انرژی سلول را در بخش های پیچیده و منظم به دو سلول دختر مشابه متمرکز شده است. تقسیم غیرمستقیم هسته سلول است بسیار کوتاه تر از اینترفاز، شاید به مدت تنها یک تا دو ساعت. همانطور که در هر دو G1 و G2، یک ایست بازرسی در وسط میتوز (متافاز بازرسی) تضمین می کند که سلول آماده برای تکمیل تقسیم سلولی است. مراحل واقعی از تقسیم غیرمستقیم هسته سلول را می توان در مشاهده حیوانات همراه تقسیم غیرمستقیم هسته سلول

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

موضوعات وب
نويسندگان